De drome dag 1

11 juni 2014 - Anneyron, Frankrijk

Gisteravond gigantische onweersbuien gehad, alles nat en een doodsbange lola en uiteindelijk ook een bange marleen, maar meer voor lola. Het bliksemde en donderde gigantisch. Uiteindelijk werd het minder en in de stromende regen met lola uit, om haar te kalmeren, gelukt. We hebben onder het genot van wat wijn nog lang doorgepraat. Tot vanmorgen, wakkerworden ging niet echt lekker, maar de zon stond alweer hoog aan de hemel. Spullen gepakt en rond half twaalf vertrokken. Eerst nog gezwommen, gisteren ook en blijkt een goede uitwerking te hebben om marleens huidprobleem.voor mij goed qua condititie.

we z

gaan naar een camping in de drome, een camping met een zoutwater bij een kasteel. Na drie uur rijden en een tussenstop op aire de poule de bresse, we moesten meteen aan jou denken liesbeth. Prachtige bressekippen en wijn op een parkeerplaats te koop. We kregen van een fransman een hand vol kersen, knapperige kersen zei hij. En inderdaad ze waren knapperig , heerlijk. Aangekomen bij de camoing en ingechecked en op weg weer naar de auto zei men dat het zwembad gesloten was.

Marleen boos en is teruggegaan om de boeking te annuleren en om een andere camping in de omgeving te vragen met zwembad. Nou dat is gelukt. Na een tocht door the middle of nowhere, dwars door graanvelden en gaarden vol met perenen ander fruit op de kop van een heuvel, de camping. La chataigneraie, een droom in de drome.

met recht een supercamping, van alles verlaten, een prachtige plek met uitzicht over de vallei, een goed restaurant, winkel en veel streekproducten. Lola blij en marleen nog meer, is meteen gaan zwemmen. Vanuit hier gaan we mooie tochten maken, maar daar schrijven we de volgende keer weer over.  Ps. Marleen heeft gezegd dat ze deze vakantie leuker vindt dan naar egypte of turkye in een resort. Hoi hoi hoi, dat beloofd wat voor de komende jaren........

1. Ben:
    11 juni 2014
    Kijk, da's toch het mooiste nieuws dat je kan vertellen denk ik. Ben blij dat het zo goed bevalt! Nou moet jij de komende jaren alleen nog langer dan een week vakantie zien te regelen...
  2. Aty:
    11 juni 2014
    Het slechte weer hebben we hier gehad 2e Pinksterdag
    Kobus was zo bang heeft zich verstopt achter de papier versnipperaar en in de kamer geplast en naderhand kwam ze heel dicht bij me zitten.Ze voelen het aankomen.
    Fijn dat jullie zo genieten,( klein beetje jaloers)
    Ik heb een nieuwe Buurman n.l Volkert van de G is Apeldoorn komen wonen
    Drink nog een kopje thee en ga dan slapen morgen weer sporten.
    Trusten XXXXXX
  3. Jim:
    12 juni 2014
    Klinkt goed!!! Hier feest, Amber heeft haar HAVO diploma, 16 jaar, de kanjer!!!!
  4. Jaap:
    12 juni 2014
    Superrrrr mijn nichtje heeft haar Havo, knap gedaan meid!
    X je oom en allerliefste tante