Dag 2 in de drome

12 juni 2014 - Anneyron, Frankrijk

Allereerst gefeliciteerd voor Amber en Douwe ! Beide geslaagd voor Havo en VWO, superrrrrr.

vanmorgen bij de receptie, alias winkeltje een baquette e deux croissants gehaald. Met lola gelopen en toen jaap maar eens uit bed gepest! Heerlojk ontbeten en daarna gezwommen. Het is hier super en we blijven nog even. Echt een top camoing en super mooi sanitair en een heerlijke douche. Jawel er stond geen bordje bij de deur....althans niet van een mannetje dan wel les hommes......moet goed zijn toch..... Oke blauwe deuren! Maar op de andere campings hadden ze ook allelei mooie kleurtjes. Ehhhhh tja nu blijkt toch dat de andere deur naar ook douches roze zijn!  Oeps foutje....dus hier geen bordjes maar kleuren, kan het nog ingewikkelder. Dus vanmorgen na deze ontdekking van jaap, die kleuren blind is! Ben ik braaf naar de roze deurtjes gegaan.......daarna de bus in op naar paleis ideal in hauterives.... Laten ze daar net ongeveer 100 franse schoolkinders uit. Dan maar koffie. Ziet lola een poes met ....jawel ik lieg niet , een salamander van rond de vijftien cm in haar bek(je) mooie kleuren blauw groen....arme salamander. Ook onderweg een kitten geziet in twee dimensionaal op het wegdek. Shit zooooo zielig, werd er echt even behoorlijk naar van. Misschien waren er nog wel meer die ik kon redden ? jaap reed gestaag door. Zo is het leven leen :(

op naar een van de mooiste middeleeuwse dorpje van frankrijk, st-antoine l' abbaye, en dat was echt schitterend. We bedachten dat het wel eens een leuk project zou zijn om met een paar van onze vrienden stellen een weekje te leven als in de middeleeuwen.......doet er iemand mee?

in de kerk, ook zo mooi, twee kaarsen aangestoken. Een voor mama ( marijke) en een voor pappa (ton). Daarna op de terugweg richting de supermarkt in Anneyron. Stomme cassiere, lola mocht niet eens binnen bij de deur wachten.... ( buiten nergens schaduw en 35 graden.....jaap mocht zijn mandje niet meenemen naar de auto om daarna weer terug te brengen en moest dus sjouwen met een doos. En leen en een doos......beessie erin en hem dan vonden ! Risicovol dus.

Vervolgens ook in anneyron naar de outlet van La Fuma geweest ( volgens jaap zijn jullie daar ook ooit geweest Aty?) en een stretcher gekocht voor jaap voor zijn rug. Naar huis en marleen nog even zwemmen. Daarna jaap ook zwemmen en leen dacht.....mooi dan ga ik eens even heerlijk op die strecher. Echter ik zat nog niet of ik zat op de grond ineengeklapt dus twee dele stretcher........ Lola schrikt zich wezenloos en vlucht de bus in...... Lola is zowieso wel een beetje een bange poeperd of wellicht licht autistisch. Zodra haar bed tijdens rijden vrij is .....is alles oke. Maar onderweg vandaag viel er zowaar een deel stokbrood op haar hoofd, je zou zeggen jummie en eten maar. Nee hoor met de staart tussen de benen kruipt ze naar voren bij mama op schoot. Best oke kom maar even met de snuit uit het raam. Helaas was dit een verkapte vlucht poging en probeerde ze vervolgens uit het raam te springen.....dus stoppen, stukje brood opgeruimd en toen lag de prinses weer te bed te knorren en te dromen van de drome.......Miep zou het heerlijk hebben gevonden, een stuk stokbrood dat uit de lucht komt vallen......

Zie foto's en zelfs video op het reisblog, voor nu trusten.....en morgen blijven we nog een dagje hier, het is te leuk en er is mosselfeest met karaoke......dat wil ik jaap niet ontnemen ;)

1. Ben:
    12 juni 2014
    Wauw, mosselfeest met karaoke! Waarom gebeuren alle leuke dingen als ik er niet bij ben? Maar ik zie jullie dus nog wel met een zielig hoopje hond/kat/salamander/kip/biggetje terugkomen, dat gaat nooit lang goed! En is ook goed voor Lola, helpt haar vast van haar angsten af. Trouwens, dat rode toiletpapier, is dat nou voor mannen of voor vrouwen?
  2. Jaap:
    12 juni 2014
    He ben,

Volgens marleen ben je ook kleurenblind, toiletpapier is rose.
  3. Aty:
    13 juni 2014
    Hoi .
    Marleen je weet toch dat je geen hond in de Super mee mag nemen, Mag dat in Hoofdorp wel en altijd een tas mee nemen voor de boodschappen is wel zo makkelijk.
    Inderdaad we zijn ooit eens bij La-Fuma geweest er staan nog 2 stoelen in de garage. Moeten jullie er nog een keer heen of kan de strecher gemaakt worden
    Ze zijn druk aan het oefenen met de roeiboten en tromgeroffel voor het Drakenfestival
    hoe was het mosselfeest.
    groetjes Xxxxxxx