Na het gordijn de muggen

14 juni 2015 - Linguizzetta, Frankrijk

blijkt een bekend probleem te zijn in Corsica muggen.en dat lezen we pas na aankomst en na een onrustige nacht aan de andere kant in mijn bed. Om zes uur ' s ochtends een kreet....jaap help me er zijn er wel honderd. Zzzzzzzzzzzzzzzzzz ze blijken de hele nacht rondgewaard te hebben, ik heb er nooit last van, marleen is panisch mede door haar SLE, 1 steek geeft een plakkaat en kan wel maanden duren voordat de gevolgen echt weg zijn. Ik uit mijn bed, midden in de nacht voor mijn gevoel en heb alles open gezet en marleen buiten gezet. Oef een issue, gaan we blijven of is dat na 1 nacht exit Corsica. Om 8 uur 's morgens stond ik voor e. Leclerc, een supermarkt. Ging pas om half negen open, voor mij een unicum, nog nooit op zaterdagmorgen moeten wachten totdat de supermarkt open zou gaan. Na enig zoeken, het was een nieuwe winkel en nog niet geheel klaar met inrichten, vond ik wel 5 stellingen met anti mug, was dus niet alleen ons problemen maar een Corsica probleem. Toch fijn dat je je voorbereid voordat je daar naar toe gaat. Na bijna 50 euro lichter verliet ik net een grote tas vol preparaten de leclerc. Alles ingespoten, apparaatje in stopcontact etc etc. Gelukkig het werkt , afgelopen nacht zonder muggensteken doorgekomen, Pfaff gelukkig.

Vrijdag hadden we regen, de verwachtingen zijn sowieso niet positief in heel Frankrijk mbt het goede weer. Een tocht over het eiland gemaakt, mooi maar weinig inspirerend, lag vast ook aan het weer. Zaterdag zou het wederom slecht zijn, de ochtend begon met een druilige regen, na verloop van tijd verdween deze....hoi, hoi, hoi en naar het strand gegaan. Ongeveer een halve minuut lopen van onze kip en en strand waar wij mogen met de hondjes. Echt super. Prachtige zee en een ellenlang strand. Vandaag weer slecht was de verwachting, gelukkig wederom een stralende dag. Boodschappen, lunchen aan het strand , lezen en daarnaeen beetje chillen. Zo is vakantie als vakantie bedoeld is. We kijken uit naar de volgende dagen.........l

1. Ton:
    14 juni 2015
    Tjonge, is ook nooit ter sprake gekomen maar had je dit kunnen vertellen. Gemene krengen die muggen.zitten jullie wel aan de goede kant van dit mooie eiland trouwens?? Kan enorm schelen vwb weer en muggen. Bonufatio al bezocht?? En vergeet absoluut niet het meest ultieme stukje kaas traditioneel te proeven. Zal niet meevallen maar plaatselijke winkeltjes hebben hem vast. Informeer er eens naar vwb de kant van het eiland kan echt veel schelen. Zelvers meegemaakt, 22 jaar geleden alweer. Aimee was 3. Geniet van de dagen dat je er bent.
  2. Ben:
    14 juni 2015
    Wat een gedoe zeg, die muggen. Is het geen plan om zo'n geïmpregneerde klamboe op te hangen in die kip? Kan je in ieder geval rustig slapen. Sterkte en nog veel plezier!
  3. Wilma:
    15 juni 2015
    jullie hebben wel aantrekkingskracht .
    hoop dat het jullie pret niet kan bederven en verder nog genieten
  4. Aty:
    15 juni 2015
    Van de muggen verlost en nu maar weer genieten
    Het weer is hier erg wisselvallig een warme dag en daarna weer een stuk kouder .Veel wind kan haast niet op mijn balkon zitten
    Verder gaat alles wel goed
    Liefs