Pech 2 of toch minder?

16 juni 2014 - Anneyron, Frankrijk

De anwb geweest, oftewel een frans bedrijf. Geconstateerd dat de overbrenging tussen pook en versnellingsbak loszit. Een mechanisme met aan het eind van de pook een balletje dat de versnellingsbak met een draaimechanisme aanstuurt. Gelukkig heel nechanisch. Uitgesleten waardoor het balletje losschiet. Dat zal gelukkig meevallen en kan ter plekke worden gerepareerd. Mits de onderdelen er zijn..... Dat zal wel even duren. Zolang staan we hier. Ik probeer een auto te regelen via de anwb zodat we mobiel blijven.   Een geluk dat de auto 20 jaar oud is en alles gewoon mechanisch is zonder ingewikkelde electronica....

Marleen, altijd slim, heeft hierdoor bedacht dat we handmatig de versnelling kunnen aansturen waardoor we nu weer recht op onze plek staan en beter slapen.

wordt vervolgd

1. Wilma:
    16 juni 2014
    Nu het zit even niet mee met de pech hopen dat alles weer goed komt . Hebben jullie nu wel of niet dat zielige hondje geadopteerd ???
    Jaap mis jij je pleegzoon ook zo erg als dat hij jou mist??
  2. Jaap:
    16 juni 2014
    We hebben het hondje niet geadopteerd. Ja ik zal jasper zeker missen, is echt leuk met hem, nu op vakantie dan mis je t niet zo. Maar als ik thuis ben zal t zeker weer zo zijn. Hij belt me wel af en toe. Gewoon gezellig praten over hem, t werk, zijn dilemma's, humor en verhalen. Maar hij is altijd weer welkom, graag zelfs.
  3. Ben:
    16 juni 2014
    Goed om te lezen, het lijkt gelukkig allemaal oplosbaar. Met een paar dagen kunnen jullie vast wel weer op pad! Hoop dat jullie ondanks alle beslommeringen ook daar nog een paar dagen weten te genieten.
  4. Aty:
    16 juni 2014
    Hebben jullie al wel een leen auto of doen jullie alles op de fiets
    Hoe is de temperatuur warm . Hier mag het wel iets warmer zijn.
    Liefs xxxxx