Ramatuelle 3 marleen op avontuur

22 juni 2014 - Ramatuelle, Frankrijk

Vandaag vroeg op, na ontbijt vertrokken naar grimaud. Een hele grote rommelmarkt, veel spullen, allemaal heel leuk. Met name de omgeving waarin de brocante wordt gehouden, onder bomen tegen een heuvel . Marllen en lola hebben voorin gezeten, ik achterin in de bus. Kon zo beter instructies geven hoe ze rijden moest. Dwars door hele nauwe en stijle straatjes, en achteruit inparkeren op een parkeerterrein. Met glans geslaagd. Niets gekocht op de brocante, betekebnt wel dat we nog naar meerdere brocantes moeten, er zal toch iets mee naar huis moeten.  Vanmiddag naar strand en een plek met beschutting gevonden voor lola, zodat ze minder alert hoeft te zijn op het strand. Heeft gewerkt, was een stuk rustiger. Marleen in de tussentijd weer naar de camping en terug op de fiets met een borrel en hapjes.de fiets die ze bij zich had is een apart verhaal; ik heb hem gevonden in de bosjes achter het huis van marleen. Gemeld bij de politie en baar een jaar meegenomen naar Raamsdonk. Jan heeft het slot doorgeslepen en is nu in gebruik als gastenfiets. Een pracht ding, derailleur etc. Na het stil worden op het steand dit gedronken en gegeten en nog even gezwommen. Naar de camping, marleen vooruit op de fiets, bepakt en bezakt, ik met lola wandelend. Bij aankomst stuift ze ons op de fiets tegemoet, ik ga nog even wijn scoren, die is bijna op.....

toen begon een overlevingstrip, ze is met de fiets door de wijngaarden gereden om de weg af te snijden, raakte uit evenwicht bij het paaseren van een greppel door een stalen draad en kwam met fiets op haar in de greppel terecht. De porsches en maserati's kwamen langs zonder haar op te merken... Uiteindelijk heeft ze de fiets van haar af kunnen krijgen en is verder gegaan, na eerst nog een wijnrank uit haar spaken te hebben gepeuterd. In de winkel heeft ze twee pakken van 5 liter gekocht en wat kaas. Terugrijdend dacht ze, dat moet toch anders kunnen. Dat heeft ze ook gedaan, niet in de greppel beland, maar vast tussen twee greppels die ze niet over kon steken en daar werd ze ingesloten door twee grommende rotweilers. Op gepaste afstand hielden zij haar gevangen. Totdat dat wijnboer kwam. Verbaasd om op zijn wijngaard een vrouw met 10 liter supermarktwijn te vinden op een nederlandse fiets en onder de krassen en bulten van de eerste greppelontmoeting. Hij vroeg wat ze daar deed... Marleen zei ik zoek de weg, maar ja daar klets je je niet eenvoudig uit. Hij heeft haar geholpen om haar te helpen de greppel over te steken en zag toen de supermarkt wijn, dat kon niet... Een volgende keer bij hem halen. Hij heeft haar onder begeleiding van de rotweilers en zijn vrouw op afstand toekijkend uitgeleide gedaan uit zijn domein. Hij heeft de hoofdpoort voor har geopend, zodat ze de weg naar huis kon vervolgen. Ik begon me intussen ongerust te maken, anderhalfuur weg en kan toch binnen twintig minuten terug zijn? Als ze na de afwas nog niet terug zou zijn, zou ik haar gaan zoeken. Ineens stond za daar met knalrood hoofd vol verhalen en was blij ha ar weer te zien

1. Ben:
    22 juni 2014
    Haha, wat een verhaal weer! En haar Pontiac liep nog? Maar die wijnboer heeft wel gelijk natuurlijk: het leven is echt te kort om slechte wijn te drinken! Enne, 10 liter? Ik dacht dat ik een probleem had... Wel een leuk dorp hè, Grimaud? Leuker dan Port Grimaud, alhoewel we daar op de markt ook wel leuke dingen tegenkwamen. Maar voor de rest alleen maar hele grote jachten en hele dikke auto's.
  2. Wilma:
    23 juni 2014
    Jeetje wat een verhaal je weet zeker dat er tien liter was gekocht en niet meer waar misschien door de dorst al wat van genuttigd was ???????
  3. Aty:
    24 juni 2014
    Wat een verhaal zoiets verwacht je van kinderen. Maar stond er geen bord VERBODEN TOEGANG. gelukkig is ze weer heel huids (onder de schrammen en de bulten ) terug gekomen.
    Hebben jullie de reis weer verder ondernomen zo ja eerst afscheid genomen van de wijn boer en goede wijn mee naar huis genomen Ik hoor het wel
    Marleen veel sterkte de komende dagen ?????
    liefs XXXXX